Göteborgs Räddningsmission bygger pepparkakshus för hemlösa

Göteborgs Räddningsmission uppmanar göteborgarna att bygga pepparkakshus till stöd för hemlösa. Bakom kampanjen står Stendahls.

Kampanjen ”Hus för hemlösa” lanseras den 13 november och syftar till att öka göteborgarnas engagemang för stadens hemlösa.

Detta genom att köpa, bygga och pynta ett pepparkakshus.

Bakom kampanjen står Göteborgs Räddningsmission och reklambyrån Stendahls.

– Vi vet att det är många som gärna vill vara med och stötta de hemlösa i vår stad men som kanske inte riktigt vet hur de ska gå tillväga. I år har vi gjort det enkelt för alla som vill engagera sig och göra skillnad, säger Malin Ekelund, marknadsansvarig Göteborgs Räddningsmission, i ett pressmeddelande.

Pepparkakshusen kostar 100 kronor styck och av dessa går 70 kronor till organisationens arbete för att stötta socialt utsatta i Göteborg.

De kommer att säljas både i Göteborgs Räddningsmissions webbshop samt i utvalda butiker och hos företag som stödjer kampanjen.

Kampanjen kommer också att gå på Instagram under hashtagen #husforhemlosa. På kampanjsajten kommer alla hus som delats att laddas upp. Ett hus kommer också att "väljas ut och uppmärksammas lite extra".

Dante Thomsen

Publicerad 2013-11-13 05.03Uppdaterad 2015-12-06 12.56

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: