Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Göteborgs kändisar delar med sig av guldkornen

Publicerad: 13 Maj 2015, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Kitty Jutbring, Anton Hysén och Emma Green ska locka besökare till Göteborg via Instagram.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Under konceptet "sommarguiden" ska fem kända Göteborgare i sommar dela med sig av deras bild av Göteborg. Syftet är att öka antalet besökare till Göteborg under sommaren.

De som frontar kampanjen är kocken Marcus Samuelsson, fotbollsspelaren Anton Hysén, radioprofilen Kitty Jutbring, friidrottaren Emma Green och bloggerskan Hannah Graaf.

Bakom kampanjen står Göteborg & Co, Liseberg, Turistrådet Västsverige, Universeum och VisitSweden i samarbete med Stendahls.

– Personliga tips som känns äkta och nika spelar en allt större roll i beslut man fattar, även inom turism. Man vill inte känna sig som en turist, utan uppleva staden på samma sätt som lokalbefolkningen. Idén med "sommarguiden" är att ge en mer äkta och genuin bild av Göteborg, säger Maja Kipatsi Danell, copywriter på Stendahls, i ett pressmeddelande.

Tipsen kommer att delas på det oficiella Instagramkontot @goteborgcom. Varje profil får en vecka var att dela med sig av sina guldkorn i Göteborg.

kampanjens sajt ska det också finnas tips om krogar, konserter och badplatser.

– Det är stort av Göteborg & Co att släppa taget och bjuda in göteborgarna och besökarna i sina egna kanaler, både som avsändare och mottagare av budskapet. Här är ordet fritt och förhoppningsvis skapas en dialog mellan våra guider och målgruppen, säger Maja Kipatsi Danell.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev