Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Gör crowdfinansierad reklamkampanj

Publicerad: 25 november 2013, 14:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:55

I dag startar Europas första crowdfinansierade reklamkampanj på Clear Channels fönsterskyltar i Stockholms kollektivtrafik.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Facebook-gruppen Föräldravrålet vill med kampanjen “Bli ditt barns röst för klimatet” se till att politikerna prioriterar klimatfrågan. Gruppen vill engagera andra föräldrar att bli deras barns röster för framtidens klimatförändringar.

Nu drar gruppen igång en kampanj på crowdfundingplattformen takespace.se för att nå ut med sitt budskap.

Med hjälp av plattformen lyckades Föräldravrålet samla in 103 200 kronor som nu gör det möjligt för kampanjen att synas runtom i Stockholm.

– Vi vet från undersökningar att ungdomar knappt ser på tv eller läser tidningar längre. De får sina nyheter på nätet, på Youtube, på Facebook. Den kommunikationsklyfta som existerar mellan den styrande generationen och de som är för unga växer. Vi har skapat ett nytt sätt för de unga att påverka i traditionell media, säger Carl Sidenvall, medgrundare av Take Space i ett pressmeddelande.

Malin Ljungberg

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev