Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Gömde mobiltelefoner i läsken

Under premiären av James Bond-filmen "Skyfall" gömde Sony Mobile mobiltelefoner i vissa av besökarnas läskedrycksmuggar.


Publicerad 2012-11-06 13:19
Uppdaterad 2015-12-06 14:05

Ämnen i artikeln:

CP B

Dela artikeln:

Det var för att lansera en ny Xperia-telefon som Sony Mobile tillsammans med CP+B sjösatte en kampanj under premiärhelgen för den nya James Bond-filmen.

Innan filmen gav Sony Mobile ut gratis läsk till biobesökarna. I vissa av läskedrycksmuggarna gömde sig mobiltelefoner.

Under bioreklamen spelade sedan Sony Mobile upp en film angående telefonerna samtidigt som de ringde upp de mobiltelefoner som de hade gömt i muggarna.

– Sony Xperia acro S är en smartphone med många innovativa features, en är att den är vattentålig. Det gjorde att vi kunde ha en ytterst speciell tävling med några lyckliga, och ganska så förvånade, vinnare, säger Martina Johansson, nordisk marknadschef på Sony Mobile, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Kund: Sony Mobile

Nordisk marknadschef: Martina Johansson

Nordisk pr-chef: Erik Yström

Reklambyrå: CP+B

ECD: Gustav Martner

Creative Directors: Jonas Wittenmark & Tobias Carlson

Art Director: Jonas Wittenmark

Copywriter: Tobias Carlson

Jr. Art Director: Jakob Eriksson

Jr. Copywriter: Elof Ivarsson

Client Service Director: Kristian Jörgensen

Business Director: Therese Olander

Projektledare : Karin Branmark

Produktionsledare: Annika Andreasson

Eventbyrå: Grandins Flying Circus

Produktionsbyrå: Vidiots

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.