Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

God El gör slacktivismkampanj

Publicerad: 14 Oktober 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

I sin nya kampanj låter God El sina Facebookföljare bestämma hur välgörenhetspengarna ska fördelas.


Ämnen i artikeln:

God El

Till skillnad från privatägda elbolag som delar ut överskottet till sina aktieägare skänker God el pengar till välgörenhet.

Sedan starten 2005 har totalt 24,9 miljoner kronor samlats in till bland annat Rädda barnen, Naturskyddsföreningen och SOS Barnbyar.

Utdelningen 2013 var sex miljoner, varav fem donerats till de organisationer God els kunder valt. Vilka organisationer som får ta del av den sjätte miljonenen låter företaget sina Facebookföljare bestämma.

I kampanjen "Vem får miljonen" kan följare gå in och rösta på en av de sju organisationerna. Totalt kan 20 000 personer rösta var sin gång.

– Vi har ingen möjlighet att köpa reklam. Men på det här sättet kan vi visa hur enkelt det är det att göra skillnad genom oss, säger God els marknadschef John Carrick till Dagens Media.

LÄS OCKSÅ GOD ELS DEBATTEXT:

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

God El

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.