Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Glitter debuterar i tv

Publicerad: 26 maj 2009, 11:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Glitter skruvar upp reklamtrycket när andra backar. Imorgon lanserar smyckes- och accessoarkedjan sin största kampanj någonsin och går för första gången i tv.


- Vi ska bli tydligare i vår kommunikation och placera oss på modekartan. Vi lägger alla ägg i en korg och går bara i tv den här gången eftersom vi tror att det är lättare att förmedla känslan kring vårt varumärke i rörlig media, säger Björn Krasse, som tillträdde som vd för Glitter i februari.

Palladium står bakom idé och produktion av reklamfilmen som ska gå i MTG TV:s kanaler året ut. Mediebyrå är Mediaedge CIA.

- Det är svårt att skilja kedjornas tv-reklam i dag om man tar bort loggorna. Vi har försökt att hitta ett säreget uttryck i vår reklam, säger Björn Krasse.

Företaget Bergendahl Fashion äger och driver de 221 Glitter-butikerna. Kedjan vänder sig till kvinnor i åldern 15 till 35 år och befinner sig i det lägre prissegmentet.

- Vi har jobbat med att utveckla vårt sortiment för att nå en bredare grupp av kvinnor. Vi har gjort olika serier för den klassiska kvinnan, den trendiga kvinnan och ungdomar. Vi har också en ambition att flytta oss uppåt i ålderskategorin, säger Björn Krasse.

Arbetsgrupp Palladium:Regissör: Henrik BjörnProducent: Annie JihdeProduktionsledare: Niklas JakobssonFAD: Carl KristofferssonFotograf: Pelle HallertScenograf: Agustin MourauxHår och make: Sofia HolmgrenOnline: Jonatan KayeGrading: Rickard AhlbäckEffects: Fredrik OlssonMusik: Erik Lewander/John Lundvik

Mediebyrå: Mediaedge:cia

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.