Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gina Tricot: "Vill inspirera till öppnare festklimat"

Publicerad: 13 Oktober 2016, 08:27
Uppdaterad: 14 Oktober 2016, 11:38

Genom festkampanjen "Claim your party rights" vill Gina Tricot öppna upp för en mer "tillåtande partykultur". I en serie filmer berättar olika klubbpersonligheter om sina tankar kring festande.


Ämnen i artikeln:

Gina TricotKampanj

Gina Tricot vill med kampanjen "Claim your party rights", bredda synen på tjejers olika sätt att festa. Tanken är att kampanjen ska "öppna upp för en mer tillåtande partykultur".

I kampanjen medverkar klubbpersonligheterna DJ:n Pauline Pau Högberg, kändisstylisten Sara Biderman och före detta nattklubbschefen Michaela Hamilton, som i en serie filmer berättar om sina erfarenheter kring festande och normerna som man förväntas leva upp till.

– Kampanjen är en hyllning till fest och vi vill med detta initiativ inspirera till att sudda bort oskrivna regler kring hur tjejer bör festa och inte. Det är okej att vara ute sent eller gå hem tidigt, klä sig i precis det man känner sig bekväm i, vare sig det är klackar eller sneakers och att släppa loss på dansgolvet. Vi vill helt enkelt inspirera till ett öppnare festklimat där man ska kunna vara sig själv, säger Gina Tricots pr-chef Alexandra Davidsson i ett pressmeddelande.

I filmerna diskuteras det raggningstekniker, hur det är att gå ut nykter och att inte bry sig så mycket om vad andra tycker om en.

Bakom kampanjen står byrån DDB.

Förra höstens festkampanj från Gina Tricot gick ut på att genom ett speciellt framtaget chip hitta rätt partyplagg. "Claim your party rights" är ytterligare ett steg för modeföretaget att bredda synen på kvinnlig festkultur.

Teamen bakom kampanjen:

Gina Tricot:

Marketing director: Magnus JohanssonPR manager: Alexandra DavidssonArt Director: Garri FrischerStylist: Hanna MW

DDB:

Business Director: Jessica Morales/Lisa BjörnbergAccount Manager: Therese LoodinArt Director: Lina Elfstrand/Tove AnderssonCopywriter: Emelie LenningCreative Director: Tove Langseth/Olle LangsethGraphic Design: Patrick Emt /Katarina StreilerByråproducent: Per Welén/Frida Knape

Diktator:

Exekutiv producent: Mattias Johansson/Mats WolgersProducent: Fiffi KjellRegissör: Liza Minou MorbergDoP: Paul EvansMusikkompositör: Neva DeelayKlippare: Milad MooreColorist: Nicke JacobssonOnline: Mediamonks/House

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gina TricotKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.