Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Gina Tricot låter bloggare festa för att testa kläderna

Publicerad: 22 Oktober 2015, 08:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Klädkejdan syr in chip i kläderna för att testa festkvaliteten.


I samband med att Gina Tricot lanserar kollektionen Party Factor Collection har de skapat en ny fest-kampanj. Syftet är att alla ska kunna hitta plagget som passar just deras sätt att festa i.

I kampanjen har Gina Tricot låtit plaggen i kollektionen genomgå ett avancerat test i samarbete med 60 partyprofiler från Stockholm, Berlin och Köpenhamn, däribland den svenska bloggaren Angelica Blick.

Plaggen utrustades med ett speciellt framtaget chip som mätte hur länge man var ute, hur mycket man dansade, vilket typ av musik man lyssnade på samt om man gick hem till någon annan än sig själv.

Varje provfestare fick sedan gå ut en kväll i varje plagg och utifrån den insamlade informationen har de olika plaggen märkts upp i butik enligt kriterierna Dance Potential, Mingle Potential, All Night Potential och Romance Potential.

– Oavsett hur man gillar att gå ut kan man hitta sin outfit hos oss och det vill vi bevisa med denna kampanj genom att guida våra kunder beroende på vilken typ av festkväll de är ute efter, säger Magnus Johansson marknadsdirektör på Gina Tricot i ett pressmeddelande.

Kollektionen marknadsförs brett i tv, online, print och utomhus.

Bakom kampanjen står reklambyrån DDB.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev