Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gina Tricot inleder hösten med vemodig pop

Publicerad: 10 Augusti 2015, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

Butikskedjan Gina Tricot sjösätter nytt kommunikationskoncept tillsammans med Say Lou Lou.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Den svensk-australiensiska duon Say Lou Lou har producerat en låt och en musikvideo för Gina Tricots kommande jeanskampanj.

Låten är en vemodig cover på Bobby Vintons "Blue on blue".

Låten ackompanjeras av en musikvideo som följer tre kärleksrealtioner ända fram till slutet. Videon är inspelad med 360-gradersteknik vilket innebär att tittarna kan välja att vilka berättelser och miljöer de vill följa, genom att ändra kameravinklar.

Både låten och videon innehåller starka 70-talsinfluenser, vilket passar väl med Gina Tricots kollektion, säger pr-chefen Alexandra Davidsson i ett pressmeddelande.

”Say Lou Lou passar perfekt för denna kampanj. De har en cool look som ligger helt rätt i tiden och vi gillar verkligen deras säregna dream pop-sound. De är nyskapande, precis som vi", säger hon.

Låten och videon släpps i sin helhet i nästa vecka, på Gina Tricots sajt, Youtube och Spotify, och markerar startskottet för en nytt kommunikationsstrategi för Gina Tricot tillsammans med reklambyrån DDB Stockholm.

Redan nu har dock en teaserfilm släpps, med klipp från inspelningen och kollektionen.

Butikskedjan kommer även arrangera en livespelning i Stockholm "för att muntra upp de som upplevt olycklig kärlek".

Inför konserten lottar Gina Tricot ut biljetter till dem som delar med sig av sina egna kärlekssorger under devisen ”Your breakup is your ticket”.

Arbetsgrupp

Gina Tricot

Marketing director - Magnus Johansson Marketing manager - Annelie Johansson PR manager - Alexandra Davidsson Art Director - Garri Fischer

DDB

Business Director - Paul Morel Account Manager - Julia Bjo?rk, Cattis Ha?kansson Art Director - Tove Langseth, Lina Elfstrand, Patrik Pagreus Copywriter - Olle Langseth, Emelie Lenning DigitaI Director - Jojo Bra?nnstro?m Innovation & Prototyping - Sebastian Otarola, Johan Olsson Graphic Design - Katarina Streiler Mattias Colde?n - Film Producer

Indio

Exekutiv Producent - Johan Lindstro?m Regisso?r - Philippe Tempelman Producent - Hampus Gunnarsson Fotograf - Crille Forsberg

Stopp

Stopp - VR 360 Post Produktion

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.