Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gillette i mustaschsamarbete

Publicerad: 24 Oktober 2013, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Om Movember och Gillette får bestämma ska november ska bli mustaschens månad. Allt i förmån till cancerforskningen.


För andra året i rad så har Gillette ett samarbete med Movember i Sverige. Varje år går allt fler män med i Movembers kampanj och låter sina mustascher växa ut för att skapa uppmärksamhet kring mäns hälsa, med fokus på prostatacancer.

- Vi är stolta över att vara officiell partner till Movember. Mustascher och skägg blir mer och mer trendigt för varje år och vi uppmuntrar våra kunder att engagera sig i kampanjen. Vår undersökning visar att 49 procent av svenska män ändrar utseendet på sitt skägg då och då, vilket tyder på en stor potential för ett högt antal deltagare. Vi hoppas att många män är öppna för att experimentera med sina Mo’s och deltar i Movember, säger Johan Andgren, Brand Manager Gillette i ett pressmeddalande.

Movember grundandes i Australien 2003 i ett lokalt initiativ till att samla ihop pengar i förmån till forskning kring prostatacancer.

År 2012, hade drygt 1,1 miljon personer gått med i kampanjen och tillsammans samlat ihop totalt 92 miljoner pund.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.