Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Gillette i gåtfull snapchatkampanj

Publicerad: 11 Juni 2015, 06:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:58

"Stjärn-snapchattaren" Andrea Hedenstedt ställer gåtor live i Snapchat.


Ämnen i artikeln:

SnapchatProcter Gamble

Devote-bloggaren Andrea Hedenstedt publicerar från och med i dag livesända videos där hon ställer gåtor till sina 13 000 följare.

Avsändare är P&G och varumärket Gilette Venus, rakningsprodukter för kvinnor. Varje gåta som ställs har en en bokstav till svar och den som lyckas bilda ett ord av ledtrådsbokstäverna har möjlighet att vinna en resa.

Det är inte första gången P&G gör en reklamkampanj på Snapchat. I samband med skid-VM i vintras snapchattade P&G-varumärket Oral B under Charlotte Kallas lopp.

– Det känns annorlunda och nytt att göra på det här sättet. Vi på P&G är vana att bygga kampanjer utifrån traditionella medier. Nu sker allt live och vi kan inte styra vad Andrea lägger upp, vilket känns kul och spännande, säger Gustav Hernebrant, Brand Manager för Gillette, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Gustav Hernebrant, Procter & Gamble

Idé: Jung Relations

Arbetsgrupp: Ebba Hultengren, Hanna Axelryd, Simon Karlsson, Linda Kirsebom

Produktion: Jung Relations, Mediacom, Wolfmother, Modern Women Media

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SnapchatProcter Gamble

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.