Gigantiska kondisbitar i Delicatos kampanjfilmer

2016-10-12 15:01  
I Delicatos senaste reklamfilmer har DDB och Delicato valt att skruva upp proportionerna för företagets kondisbitar rejält.

I Delicatos nya reklamfilmer skruvas proportionerna för kondisbitar upp rejält. Här är de nya reklamfilmerna under det nya kampanjkonceptet "Javisst!".

Gigantisk kokosboll, begravning för en dammsugare, en kärleksfull återförening mellan en man och en chokladboll och en "mazarinmamma". Det är ingredienserna i Delicatos senaste reklamfilmer som lanseras ihop med byrån DDB.

Samarbetet mellan DDB och Delicato inleddes förra året i oktober och under året har man tagit fram en ny visuell identitet och ny förpackningsdesign. Tillsammans har man även tagit fram ett nytt kommunikationskoncept under epiteten "Javisst!".

– Vi har utgått från den här sympatiska frihetskänslan Delicato redan står för, men försöker nu att lyfta produkterna på ett lite annat sätt," säger Frida Siversen Ljung, copywriter på DDB i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Kondisbitar idag har väl ingen superstatus, men om man tittar på dem är de faktiskt mycket snygga. Och tar man dem från kakfatet till nya oväntade kontexter kan de nästan bli lite ikoniska. Gör man dem dessutom alldeles för stora skapas också en slags bra och god syntax error i hjärnan, säger hon.

Filmerna är producerade tillsammans med Camp David under regi av Robert Jitzmark och kommer att synas på bio, youtube och sociala medier.

Arbetsgrupp:

Producent: Per Welén
Projektledare: Sofia Björkman
Produktionsledare: Katarina Bäcklund
Copywriter: Frida Siversen Ljung
Art Director: Viktor Arve
Creative Director: Olle Langseth
Designer: Elin Jansson

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt