Gå direkt till textinnehållet

Gigantiska kondisbitar i Delicatos kampanjfilmer

I Delicatos nya reklamfilmer skruvas proportionerna för kondisbitar upp rejält. Här är de nya reklamfilmerna under det nya kampanjkonceptet "Javisst!".

Gigantisk kokosboll, begravning för en dammsugare, en kärleksfull återförening mellan en man och en chokladboll och en "mazarinmamma". Det är ingredienserna i Delicatos senaste reklamfilmer som lanseras ihop med byrån DDB.

Samarbetet mellan DDB och Delicato inleddes förra året i oktober och under året har man tagit fram en ny visuell identitet och ny förpackningsdesign. Tillsammans har man även tagit fram ett nytt kommunikationskoncept under epiteten "Javisst!".

– Vi har utgått från den här sympatiska frihetskänslan Delicato redan står för, men försöker nu att lyfta produkterna på ett lite annat sätt," säger Frida Siversen Ljung, copywriter på DDB i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Kondisbitar idag har väl ingen superstatus, men om man tittar på dem är de faktiskt mycket snygga. Och tar man dem från kakfatet till nya oväntade kontexter kan de nästan bli lite ikoniska. Gör man dem dessutom alldeles för stora skapas också en slags bra och god syntax error i hjärnan, säger hon.

Filmerna är producerade tillsammans med Camp David under regi av Robert Jitzmark och kommer att synas på bio, youtube och sociala medier.

Arbetsgrupp:

Producent: Per WelénProjektledare: Sofia BjörkmanProduktionsledare: Katarina BäcklundCopywriter: Frida Siversen LjungArt Director: Viktor ArveCreative Director: Olle LangsethDesigner: Elin Jansson

Publicerad 2016-10-12 13.01Uppdaterad 2016-10-12 14.01

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: