Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Gigantisk graffitimålning skapas för lansering av ny serie

Publicerad: 27 Maj 2016, 09:40
Uppdaterad: 30 Maj 2016, 08:40

”Stockholms största graffitimålning” skapas vid Hornstull inför lanseringen av FOX nya serie ”Outcast”. Flera städer världen över medverkar i kampanjen och mediebyrån Mindshare projektleder målningen och invigningsfesten för den i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

KampanjMindshare

– Det har varit fantastiskt roligt att få arbeta med en serie som så hängivna fans sett fram emot. Kampanjen har innehållit många nya medialösningar, som livesändningen av första Outcastavsnittet på Facebook och Stockholms största väggmålning. Att ta över en så stor yta ställer stora krav på alla inblandade eftersom det är viktigt att ta hand om den offentliga miljö vi i vår bransch förvaltar. Mer graffiti åt folket, säger Jenny Vinterqvist, kreativ mediechef på Mindshare i ett pressmeddelande.

Väggmålningen som växer fram på en fasad i Hornstull är en del av en global kampanj som elva städer deltar i med syfte att uppmärksamma serien Outcast. Berlin, Kuala Lumpur, London och Sydney är exempel på städer som medverkar i kampanjen som kommer sändas i outcastart.tv.

Verket ska bli en tolkning av Paul Azacetas illustration från serietidningen med samma namn som den lanserade serien. Bakom väggmålningen står konstnärsduon Graffitisthlm. Graffitimålningen planeras att vara färdigställd på söndagen klockan 13.30 och efter hålls en invigningsfest i Hornhuset i Stockholm.

Robert Kirkman som ligger bakom ”Outcast” har även skapat zombieserien ”The walking dead”.

Team:Helena Lantz - Head of Marketing & PR, FOX Networks GroupNatalie Roghult - Project Manager Marketing & PR, FOX Networks GroupLidia Vukcevic - Marketing & PR Coordinator, FOX Networks GroupPatrik Engström - Account Manager, MindshareJenny Vinterqvist - Creative Media Manager, MindshareKlive – Graffitiartist, GraffitisthlmKaos - Graffitiartist, GraffitisthlmRichard Stiller, AdCityMedia

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KampanjMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev