Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Gifflar byter reklamkoncept

Publicerad: 24 juni 2015, 08:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56

DDB Göteborg tar fram ett nytt reklamkoncept för Pågens Gifflar.


Reklamkonceptet bygger rätt och slätt på budskapet ”Därför”. Konceptet får premiär i en rikstäckande kampanj som uppmanar konsumenterna att unna sig utan anledning.

– Vissa kanske är glada över att utomjordingar inte invaderat jorden, då är det en rimlig anledning. Någon annan kanske har oroat sig för kvicksand helt i onödan. Då kan det också vara en anledning, säger Niklas Moberg. copywriter på DDB Göteborg, i ett pressmeddelande.

Det nya konceptet rullas först ut på den svenska marknaden, men ska även lanseras i övriga Norden.

– Med det nya reklamkonceptet kan vi på ett lustfyllt sätt kommunicera enkelheten hos gifflar, att de är lätta att äta när och var som helst. Självklart hoppas vi även att kunna sprida lite extra leenden med våra anledningar, säger Elin Johansson, varumärkesansvarig på Pågen, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.