Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ger ut målarbok mot tobak

Publicerad: 31 Maj 2012, 13:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

Med anledning av World No Tobacco Day sjösätter A Non Smoking Generation en kampanj där de delar ut en målarbok till opinionsbildare.


Ämnen i artikeln:

A Non Smoking Generation

A non Smoking Generations målarbok "Design to die for- en målarbok från 18 år” riktar sig till politiker och opinionsbildare.

Syftet med boken, som är framtagen tillsammans med community-byrån Special Branding Projects, är att synliggöra att ungdomar ofta möts av designade budskap om tobak.

– Vi vill illustrera hur tobaksbolagen jobbar får att nå en ung målgrupp. Vi vill även visa hur det ser ut för ungdomar, att de exponeras för tobak dagligen, säger Elin Ramfalk, generalsekreterare på A Non Smoking Generation, till dagensmedia.se.

A Non Smoking Generation vänder sig både mot att tobaksförpackningarna blir allt mer glamorösa och att tobaksbolagen allt mer använder sig av smaktillsatser i produkterna.

– Målarböcker är ju till för barn så med detta vill visa på det absurda i att tobaksbolagen gör produkter som attraherar barn, säger Elin Ramfalk.

Målarboken delas ut till opinionsbildare och politiker i dag, under World No Tobacco Day.

Arbetsgrupp

Byrå: Special Branding Projects

Uppdragsgivare: Elin Ramfalk, A Non Smoking Generation

Copy: Fredrik Forsling

AD: Fredrik Forsling

JR AD: Mathias Eriksson

Illustrationer: Giorgio Cantù, Rithuset

Stylist: Karolina Olson Haglund

Produktfoto: MrJ

Repro: Bertil Israelsson, Mosebacke repro

Tryck: Modintryckoffset

Inplastning: Bofolder Bokbinderi AB

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

A Non Smoking Generation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.