Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Georg Jensen samarbetar med F&B i global kampanj

Publicerad: 14 September 2016, 14:01
Uppdaterad: 23 September 2016, 11:00

I den globala kampanjen ”You can never be too much you” hyllar det danska designföretaget Georg Jensen fem inspirerande kvinnor. Kampanjen har gjorts i samarbete med Forsman & Bodenfors. Seinabo Sey har producerat musiken.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsKampanj

Fem kvinnor medverkar i kampanjen: världens främsta kvinnliga kock Dominique Crenn, den danska filmregissören Susanne Bier, den iranska motocrosscyklisten Behnaz Shafiei, världsmästaren i boxning Cecilia Brækhus och den australiensiska stand-up komikern Sarah Kendall.

– De här kvinnorna har trotsat konventioner i och kring sina egna liv och i sina yrkeskarriärer. Vi ska aldrig begränsa oss själva inom snäva ramar. Du kan vara ambitiös, du kan vara provokativ, du kan vara allt det du vill vara. För mig representerar de här kvinnorna den känslan; deras förlitan på att ingen annan än de själva definierar vem de är”, kommenterar Eva-Lotta Sjöstedt, VD för Georg Jensen.

Kampanjen, som gjorts i samarbete med Forsman & Bodenfors, samlar hela Georg Jensens produktportfölj.

Seinabo Sey har producerat soundtracket "easy". Kampanjbilderna är tagna av Elisabeth Toll.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.