Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Generation Pep i kampanj med Johan Glans

Publicerad: 31 Januari 2018, 08:00
Uppdaterad: 2 Februari 2018, 07:24

Kronprinsessparets organisation tar hjälp av komikern för att få Sverige att "upp och hoppa".


Generation Pep är en organisation initierad av Kronprinsessparet. Målet är att barn och unga ska ges möjlighet att leva ett aktivt och hälsosamt liv.

Därför skapar nu organisationen ett nytt initiativ där de vill bryta svenska folkets stillasittande.

– Stillasittande är ett globalt problem och får allvarliga konsekvenser för vår hälsa. Utmaningen är för stor för någon enskild aktör att hantera själv. Vi alla, privatpersoner, offentlig sektor, organisationer och företag, behöver ta ansvar tillsammans. Vi uppmanar därför alla som vill visa sitt engagemang att vara med och bryta stillasittandet, säger Gerda Nilsson Tjernström, verksamhetschef på Generation Pep, i ett pressmeddelande. 

I kampanjen "Upp och hoppa, Sverige!" uppmanar de, tillsammans med sina samarbetspartners (bland annat H&M, Ikea, Telia, Ica), fler att engagera sig och stoppa sitt stillasittande minst en gång i halvtimmen för barn och ungas rätt till ett hälsosamt liv.

Se en av organisationens reklamfilmer med komikern Johan Glans i spelaren ovan.

Arbetsgrupp bakom kampanjen:

Kampanj- och kommunikationsansvarig – Marika Kehrer, Generation Pep

Partneransvarig – Lenka Prokopec-Karlberg, Generation Pep

Idé och koncept – Generation Pep

Johan Glans-reklamfilm:

Idé, manus och regi – Erik Sidung och Janina Witkowski, Generation Pep

Produktionsbolag – Oh Deer

Producent – Fredrik Zander

Projektledare – Linda Soto, Jeff Neumann

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.