GB-glace skänker pengar till Rädda Barnen

GB-glace firar GB-gubbens 50-årskampanj genom att donera pengar till Rädda Barnens sommarläger.

I GB-glace nya kampanj uppmanas människor att göra en "glassiker". Det går ut på att man ska äta fyra olika glassar, gå in på kampanjens mobilsida och ta en selfie med GB-gubben hashtaggad med ordet "glassiker".

För varje avslutad "glassiker" ska företaget skänka 50 kronor till Rädda Barnens sommarläger Dreamcamp, som hjälper barn och ungdomar från ekonomiskt utsatta områden i Sverige.

– Vi bekostar lägret för att alla barn har rätt att lära sig om sina rättigheter, förverkliga sina drömmar och få fina barndomsminnen, säger Dominika Hagborg, marknadschef för glass på Unilever, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi ser fram emot många engagerande och glada glassätarbilder i det sociala flödet i sommar.

"Glassikern" är en del i en större kampanj i samband med att GB-gubben fyller 50 år. Bakom kampanjen står Mindshare.

– Kampanjen kickstartas genom att Pressbyrån omvandlas till Glassbyrån, Aftonbladet bjuder på glass vid tidningsköp och vi lanserar en inspirerande informationsfilm, säger Jenny Vinterqvist. kreativ mediachef på Mindshare, i ett pressmeddelande.

På mobilsajten kommer besökare kunna se glassgubbeselfies, läsa fakta om GB-glace och se hur mycket pengar som har samlats in till Rädda Barnen.

Publicerad 2015-04-20 06.46Uppdaterad 2015-12-06 12.04

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: