torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

GB bjuder in till Glasskamp

Publicerad: 8 februari 2012, 05:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

I en kampanj låter GB Glace konsumenterna rösta på hur årets glasskarta ska se ut. Glasskampen ska ta tillvara på det stora engagemanget för glassarna.

Ämnen i artikeln:

GB Glace

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Kampanjen är ett samarbete med aftonbladet.se, där banners rullar, och den går även på Facebook.

Kampanjen pågår hela veckan och varje dag får besökarna ta ställning till en ny fråga. Hittills har man kunnat välja mellan att rösta in Calippo Shots eller rösta på att Happy Me, happy U får vara kvar, och en match har även stått mellan klassikern Piggelin och Ninja Star.

– När vi lanserar våra nyheter varje år så ser många det som en personlig angelägenhet. Nio av tio frågor till vår konsumentkontakt handlar om sortimentet. Därför vill vi skapa en tätare dialog med konsumenterna, säger Robert Kastell, marknadschef för GB Glace på Unilever.

– Vi vill att konsumenterna förstår att vi vill ha deras åsikter och att deras röst kommer att speglas i vår sortiment 2012.

Vecka tio presenteras årets glasskarta. Fram tills dess blir det en rad kampanjaktiviteter. Men Robert Kastell vill inte avslöja vad som ska ske.

– Det kommer att ligga ett batteri av olika aktiviteter, men efter den här kampanjen spikar vi vårt sortiment.

Glasskampen är framtagen internt, berättar Robert Kastell.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev