fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Gaultiers dockshow ska lyfta Coca-Cola

Publicerad: 8 mars 2012, 10:30

Coca-Cola light följer upp förra årets samarbete med Karl Lagerfeld med att utse Jean Paul Gaultier till Creative Director.

Ämnen i artikeln:

Coca-ColaKampanj

EL

Emma Lavesson


Precis som vid förra årets samarbete med Karl Lagerfeld kommer specialdesignade flaskor vara en höjdpunkt. Men samarbetet kommer även resultera i modehändelser i form av allt från butikskoncept och kreativa digitala aktiviteter till reklamkampanjer i Europa.

Samarbetet lanseras idag, den åttonde mars, med att den första av två kortfilmer i filmserien ”The Serial Designer” med Jean Paul Gaultier i huvudrollen släpps på Coca-Cola lights YouTube-kanal. Den andra filmen släpps imorgon.

I filmerna rycker Jean Paul Gaultier in när olika Coca-Cola karaktärer får akuta modekriser.

Den tolfte april kommer de specialdesignade flaskorna att lanseras i Paris, under vad som kallas "spektakulära" former.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev