Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gaultiers dockshow ska lyfta Coca-Cola

Publicerad: 8 Mars 2012, 10:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Coca-Cola light följer upp förra årets samarbete med Karl Lagerfeld med att utse Jean Paul Gaultier till Creative Director.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Precis som vid förra årets samarbete med Karl Lagerfeld kommer specialdesignade flaskor vara en höjdpunkt. Men samarbetet kommer även resultera i modehändelser i form av allt från butikskoncept och kreativa digitala aktiviteter till reklamkampanjer i Europa.

Samarbetet lanseras idag, den åttonde mars, med att den första av två kortfilmer i filmserien ”The Serial Designer” med Jean Paul Gaultier i huvudrollen släpps på Coca-Cola lights YouTube-kanal. Den andra filmen släpps imorgon.

I filmerna rycker Jean Paul Gaultier in när olika Coca-Cola karaktärer får akuta modekriser.

Den tolfte april kommer de specialdesignade flaskorna att lanseras i Paris, under vad som kallas "spektakulära" former.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ho2XzgC-TLs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Emma Lavesson

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.