Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 21 januari 2014, 13:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
Reklambyrån Garbergs ligger bakom en Twitterkampanj från bensinstationerna ST1.
Det är under konceptet ”Ett annorlunda sätt att tanka” som Garbergs tagit fram kampanjen ”En obemannad Twitterkampanj” för ST1.
Från och med idag ska 270 stationer twittra ut sina bensinpriser, vilket kommer att innebära flera hundra tweets om dagen.
– Genom Twitter ger vi inte bara våra obemannade stationer en röst, vi ger också bilisterna möjlighet att direkt se var man tankar billigast. Nu kan man lägga in sin egen station som hashtag, och löpande följa hur priserna ändras, säger Jonas Sidenå, vd på ST1, i ett pressmeddelande.
Utöver Twitter rullar kampanjen även i radio, samt på stationerna.
ST1
Marknadschef: Erica Samuelsson
Marknadsansvarig: Mats-Ola Malmqvist
Garbergs
Copy – Johanna Reis
AD – Lotta Mårlind
Formgivare/illustratör – Mimmi Wägerth
Projektledare – Joakim Landin
Produktionsledare – Lotta Thunved
Digital Director – Michael Ring