Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Garbergs får ST1 att twittra

Publicerad: 21 Januari 2014, 13:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:51

Reklambyrån Garbergs ligger bakom en Twitterkampanj från bensinstationerna ST1.


Ämnen i artikeln:

ST1Garbergs

Det är under konceptet ”Ett annorlunda sätt att tanka” som Garbergs tagit fram kampanjen ”En obemannad Twitterkampanj” för ST1.

Från och med idag ska 270 stationer twittra ut sina bensinpriser, vilket kommer att innebära flera hundra tweets om dagen.

– Genom Twitter ger vi inte bara våra obemannade stationer en röst, vi ger också bilisterna möjlighet att direkt se var man tankar billigast. Nu kan man lägga in sin egen station som hashtag, och löpande följa hur priserna ändras, säger Jonas Sidenå, vd på ST1, i ett pressmeddelande.

Utöver Twitter rullar kampanjen även i radio, samt på stationerna.

Arbetsgrupp

ST1

Marknadschef: Erica Samuelsson

Marknadsansvarig: Mats-Ola Malmqvist

 

Garbergs

Copy – Johanna Reis

AD – Lotta Mårlind

Formgivare/illustratör – Mimmi Wägerth

Projektledare – Joakim Landin

Produktionsledare – Lotta Thunved

Digital Director – Michael Ring

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ST1Garbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev