Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Garbergs är Betssons nya huvudbyrå

Publicerad: 12 September 2018, 09:23
Uppdaterad: 12 September 2018, 09:25

Betssons nya reklamkoncept börjar rulla i oktober.

Garbergs vinner reklamuppdraget för Betsson när förutsättningarna för spelbolagen ritas om.


Ämnen i artikeln:

GarbergsBetsson

Den nya omregleringen av spelmarknaden närmar sig med stormsteg. Vid årsskiftet öppnas helt nya möjligheter för spelaktörer att göra reklam och kommunicera med sina konsumenter.

I samband med detta har Betsson valt Garbergs som sin nya huvudbyrå för reklam och varumärkeskommunikation.

– Vi står inför en oerhört spännande tid där tydlighet och engagemang blir mycket viktigt. Vi vill tydligt visa att vi är ett spelbolag som engagerar oss i idrotten och för våra kunder. Vi såg tidigt att Garbergs hade samma tänk. Vi smyglanserar nu samarbetet inför SHL-starten men redan om några veckor kommer den nya varumärkesinriktningen att rulla, säger Peter Zäll chief strategy officer på Betsson, i ett pressmeddelande.

Den första kampanjen med nytt reklamkoncept kommer synas i början av oktober, men redan nu rullar en kampanj i både tv, radio, utomhus och online som berättar om sponsorskapet av SHL.

– Peter Zäll kontaktade mig första dagen på min semester, när jag satt i färjekön i Nynäshamn, och frågade ifall vi ville vara med i en pitch. Någon vecka senare presenterade vi en idé som uppenbarligen träffade rätt. Så nu är det full fart framåt som gäller, säger Jan Lindforss projektledare Garbergs, i ett pressmeddelande.

 

Garbergs:

CD: Petter ÖdeenCopywriter: Lina BergmanAD: John Lundquist CoeyProjektledare: Jan LindforssProduktionsledare: Malin BoustedtFormgivare: Beatrice Sztanska/Carola EdlundByråproducent: Annika WitkowskaProduktionsbolag: Slutet är nära

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GarbergsBetsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev