Garbergs är Betssons nya huvudbyrå

Garbergs vinner reklamuppdraget för Betsson när förutsättningarna för spelbolagen ritas om.

Den nya omregleringen av spelmarknaden närmar sig med stormsteg. Vid årsskiftet öppnas helt nya möjligheter för spelaktörer att göra reklam och kommunicera med sina konsumenter.

I samband med detta har Betsson valt Garbergs som sin nya huvudbyrå för reklam och varumärkeskommunikation.

– Vi står inför en oerhört spännande tid där tydlighet och engagemang blir mycket viktigt. Vi vill tydligt visa att vi är ett spelbolag som engagerar oss i idrotten och för våra kunder. Vi såg tidigt att Garbergs hade samma tänk. Vi smyglanserar nu samarbetet inför SHL-starten men redan om några veckor kommer den nya varumärkesinriktningen att rulla, säger Peter Zäll chief strategy officer på Betsson, i ett pressmeddelande.

Den första kampanjen med nytt reklamkoncept kommer synas i början av oktober, men redan nu rullar en kampanj i både tv, radio, utomhus och online som berättar om sponsorskapet av SHL.

– Peter Zäll kontaktade mig första dagen på min semester, när jag satt i färjekön i Nynäshamn, och frågade ifall vi ville vara med i en pitch. Någon vecka senare presenterade vi en idé som uppenbarligen träffade rätt. Så nu är det full fart framåt som gäller, säger Jan Lindforss projektledare Garbergs, i ett pressmeddelande.

 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-09-12 09.23Uppdaterad 2018-09-12 09.25

Ämnen i artikeln:

Garbergs:

CD: Petter ÖdeenCopywriter: Lina BergmanAD: John Lundquist CoeyProjektledare: Jan LindforssProduktionsledare: Malin BoustedtFormgivare: Beatrice Sztanska/Carola EdlundByråproducent: Annika WitkowskaProduktionsbolag: Slutet är nära