Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Gant ska rekrytera med hjälp av Instagram

Publicerad: 10 Januari 2017, 15:09
Uppdaterad: 10 Januari 2017, 15:39

Humblestorm ligger bakom Gants nya kampanj där man använder sig av sociala medier.


Ämnen i artikeln:

GantInstagram

När det svenskbaserade amerikanska livsstilföretaget Gant söker nya anställda tar hjälp av sociala medier. I den nya kampanjen #LifeAtGANT tar företagets Instagram-konto med följarna på en vanlig arbetsdag. Genom att få se hur de anställde faktiskt har det på dagarna hoppas man kunna locka till sig personer med rätt kompetens, ambition och inställning – och samtidigt göra själva jobbsökandet till en upplevelse.

– Det är på sociala plattformar vår rekryteringsmålgrupp hittar sitt nästa jobb – antingen genom att följa sina drömarbetsgivare eller genom att de blir tipsade om rollen genom taggning. Vi har därför valt en kampanj som följer och uppmuntrar det beteendet, säger Camilla Åstrand, tf. global pr och sociala medier-chef på Gant, i en kommentar.

Kampanjen går att följa på företagets Instagram-konto

Byrån som ligger bakom kampanjen är Humblestorm.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GantInstagram

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.