Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Gant firar 60 med jubileumsskjortor

Publicerad: 23 September 2009, 12:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

”Vi har scannat Ebay inför jubileumskollektionen", säger marknadschefen Oscar Sandberg.


Gant fyller 60 år idag. För att fira har det numera schweiziska klädföretaget hängt upp skjortor i Humlegården, som de förbipasserande kan ta med sig hem.

– Gant brukar verka i det tysta och har följts av en trogen skara utan att göra så mycket väsen av sig. Men vi är stolta över att vi har funnits i 60 år och vill berätta om det och om hur framgångsrika vi är, säger Gant Sveriges nytillträdda marknadschef Oscar Sandberg.

Gant har även tagit fram en jubileumskollektion för att uppmärksamma jubileet. Sex herrskjortor och fyra damskjortor.

– Vi har letat i arkiven och en kille här, Christopher Bastin, har scannat hela Ebay för att hitta gamla Gantkläder. Jubileumskjortorna kombinerar Gants arv med var vi befinner oss idag, säger Oscar Sandberg.

På fredag och lördag ordnar Gant en liveinstallation i Stockholms innerstad. Ett gäng modeller, klädda i kläder inspirerade av 60-talets amerikanska universitetsmode, kommer att åka runt i stan i två vintagebilar. Två personer kommer också cykla omkring på gamla cyklar, med bokpaket i läderrem på pakethållaren.

– De kommer att stanna till här och var, spela lite gitarr och dela ut erbjudanden om jubileumskollektionen, säger Oscar Sandberg.

Jubileet arrangeras tillsammans med Gants pr-byrå Patriksson Communication.

Ikväll är det fest på Konstnärshuset, där en historisk Gantmiljö har byggts upp.

Vad ska du ha på dig?

– Det blir Kapten Haddock-inspirerat. En kostym och en blå polo från Gant, säger Oscar Sandberg, som tillbringat sina första veckor som marknadschef med att blir ”gantifierad” i New Haven och Newport.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.