onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Fyra svenska guld i Lovie Awards

Publicerad: 14 oktober 2014, 13:50
Uppdaterad: 14 september 2016, 14:42

Deportivo, RBK, Oakwood och Garbergs stod för Sveriges guld i digitaltävlingen Lovie Awards.

Ämnen i artikeln:

GarbergsDeportivo

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


I år var fjärde gången som The Lovie Awards delade ut priser till den bästa digitala marknadsföringen i Europa.

Flera svenska byråer prisades och tre av dem vann den högsta valören.

Deportivo Edelman vann guld i kategorin Online advertising – branded game för mobilspelet Unsnooze yourself – en kampanj för Philips Wake-up light.

Byrån tog även hem ett silver i kategorin Social – experimental & innovation för sin uppmärksammade Twitterklänning.

"Vi är så klart jätteglada. Edelman har gett oss det kreativa ansvaret för Europa och bara några månader senare så vinner vi Europas Webby’s. I Sverige och internationellt är målet att intressera marknadschefer för hur vi arbetar med förtjänade medier. Och då är det extra kul att vi vinner kategorier som branded games och innovation", skriver Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo, i ett mejl till Dagens Media.

Det andra svenska guldet gick till Garbergs för julkampanjen Nattjouren för Stockholm stadsmission.

Kampanjen vann dessutom ett brons i Website-kategorin, och Garbergs vann även ett silver i Online advertising för Björn Borg-kampanjen The Drop.

RBK Communications kampanj Natalia Project för Civil Rights Defenders vann Sveriges tredje guld – i kategorin Mobile & applications.

Dessutom vann Oakwood ett guld i kategorin Websites – Best practices för Urbanears sajt. Sajten vann även ett brons i Retail/shopping-kategorin.

Bland övriga svenska pristagare i årets Lovie Awards fanns Saatchi & Saatchi Stockholm, som tog hem tre brons för Popaganda-kampanjen The pop charade release, M&C Saatchi, Volontaire och ANR BBDO.

Här är alla svenska pristagare:

Guld:

Deportivo Edelman: Unsnooze yourself för Philips (Online advertising – branded game or application)

Garbergs: Nattjouren för Stockholms stadsmission (Social – public service & activism)

RBK Communication: Natalia Project för Civil Rights Defenders (Mobile & applications – experimantal & innovation)

Oakwood creative digital agency: Urbanears (Website – best practices)

Silver:

Volontaire: Be a man för Kommunal (Online advertising – integrated campaigns)

Garbergs: The Drop för Björn Borg (Online advertising – integrated campaigns)

M&C Saatchi Stockholm: LG Smartbanners för LG (Online advertising – mobile advertising)

ANR BBDO: Living with lag för Umeå Energi (Online advertising – viral advertising)

Deportivo: The Twitter dress (Social – experimental & innovation)

Toca Boca: Toca Lab (Mobile & Applications – Family & kids)

Brons:

Garbergs: Nattjouren för Stockholm stadsmission (Website)

Oakwood creative digital agency: Urbanears (Website – Retail/shopping)

Oakwood creative digital agency: Avici #truereveal (Internet video – Events & live broadcasts)

M&C Saatchi Stockholm: Stockholm is your canvas för Stockholm art week (Social - best use of photography)

Saatchi & Saatchi Stockholm: The Pop charade release för popaganda. (Social – best use of video)

Saatchi & Saatchi Stockholm: The Pop charade release för popaganda. (Social – native advertising)

Saatchi & Saatchi Stockholm: The Pop charade release för popaganda (Social – promotion & contests)

DDB Stockholm: Are you klaus-Heidi? för Lufthansa (Social – promotion & contests)

Pixl Family: Between Places för Peak Performance (Performance & Craft – Best editing)

Kinda Like A Big Deal: Filter Fakers (Website Single – Weird/Experimental)

Kinda like a big deal: The Latest (Social Content & Marketing – News & Information)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev