Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fun Lights kärlekskampanj

Publicerad: 14 Maj 2010, 08:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Procordia rider på Love 2010:s kärleksvåg med en integrerad Facebook-och Spotifykampanj.


Procordia går ut i sin första interaktiva kampanj någonsin för saften Fun Light. Temat är kärlek, något som man hoppas ska vara i allmänhetens fokus i samband med sommarens Love 2010.

Genom en Facebook-applikation kopplad till Spotify kan besökarna skicka låtar tillvarandra och ladda ned en officiell Fun Light-playlist. Samtidigt tävlar man om Spotify Premium-konton.

– Musik och kärlek är nära sammanlänkade och det finns få saker som så direkt väcker våra känslor som en bra låt, menar Thomas Gibson på reklambyrån Peacock, som ligger bakom kampanjen.

Målgruppen är kvinnor 18-30 år. Facebook-applikationen kompletteras med tv-reklam och dr – i form av ett kyssogram - till utvalda bloggare.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.