Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fun Light satsar på gif-reklam

Publicerad: 28 April 2014, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

Saatchi & Saatchi står bakom Fun Lights nya reklamfilmer där supermodellen Caroline Winberg dricker saft i gif-format.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Reklambyrån gör gif-reklam för saftvarumärkets nya tv-reklamer som lanseras i dag.

Medverkande i filmen är svenska supermodellen Caroline Winberg.

Gif är ett bildformat som ger en möjlighet att skapa enkla animationer på webben.

– Vi har länge varit sugna på att testa gif-formatet i reklamfilm eftersom ingen gjort det förut, och här passade idén och formatet som handen i handsken, skriver Jonas Frank, kreatör på Saatchi & Saatchi, i ett mejl till Dagens Media.

Byråns mål med filmen och formatet var att modernisera varumärket och rikta sig till unga hälsomedvetna tjejer.

Därför föll också valet på supermodellen som de anser är en förebild för målgruppen.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Orkla Foods Sverige: Irene Olsson.

Kreatörer: Jonas Frank, Amalia Pitsiava, Gustav Egerstedt, Olov Lagerqvist (AD-ass)

Projektledare: Jonas Brodén

Planner: Elin Johansson

Produktionsledare: Marie Nodbrink

Produktionsbolag: Adamsky

Fotograf: Stefan Zschernitz

Musik: Marcus Price

Mediebyrå: OMD

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.