Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Froosh börjar med reklam – här är första kampanjen

Publicerad: 27 maj 2014, 10:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:36

Företaget Froosh, känt för sina fruktsmoothies, lanserar sin första kampanj någonsin i Sverige och Finland.


Froosh-anställda spelar huvudrollerna i företagets första reklamsatsning någonsin sedan bolaget grundades i Sverige 2008.

Kampanjen, som vill få människor att konsumera mer frukt, visar anställda som hjälper till att skörda frukter på en afrikansk fruktfarm.

– Vi har märkt ett starkt och växande intresse runt vårt företag och produkter under det senaste året och med den omfattande distributionen som vi nu har kände vi att det var dags att börja kommunicera vårt budskap till en bredare publik, säger Amanda Kähler, marknadsansvarig Froosh Sverige, i ett prssmeddelande.

Kampanjen kommer att gå utomhus, i radio, print och digitalt. Byrån bakom konceptet är Ahlstrand & Wållgren.

Andrea Svanberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev