Frölunda flörtar med 60-talet

Det Göteborgsbelägna köpcentrumet Frölunda torg nyinvigs och går ut i sin största kampanj någonsin. Till sin hjälp tar man hemmafruarnas representant, fru Frölunda 1966.

På onsdag är det nyinvigning av köpcentrumet Nya Frölunda torg i Göteborg.

Det vill centrumet uppmärksamma i en ny kampanj som anspelar på den ursprungliga invigningen år 1966.

– Det fanns ett väldigt häftigt filmmaterial från den första invigningen som vi ville jobba vidare med, säger Markus Näslund, cd på Momentum.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån Momentum, kommer att gå i TV4:s lokala block under de närmsta veckorna.

Den kommer också gå i print och i annonser på spårvagnarna i Göteborg.

– Vi hoppas på att folk som kanske annars inte skulle söka sig dit ska komma. Det handlar om att få fler nya kunder, de gamla tror jag att vi redan har, säger Markus Näslund.

Utöver annonseringen är flera events runt omkring Göteborg också inplanerade.

Arbetsgrupp Momentum

CD: Markus Näslund

AD: Ulrika Hammarström

AD-ass: Malin Almqvist, Johan Runze

Copy: Fredrik Malmborg

Projektledare: Jenny Odéhn Hejdenberg

Produktionsledare: Susanne Lidman

Fotograf stillbild

Marcel Pabst

Illustrationer

Lina Bodén

Arbetsgrupp Folkefilm

Regissör: Jakob Marky

Producent: Daniel Andersson

Fotograf: Linda Wassberg

Film från 1966

Reklam-film Håwi-foto

Event:

Insideout

Stephan Drenzel

Publicerad 2011-04-19 09.29Uppdaterad 2015-12-06 15.13

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: