Kampanjer
Fröken Ur slår ett slag för frukost
Publicerad: 14 oktober 2014, 06:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26
Arla anlitar en bekant röst i sin nya frukostkampanj.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nästa söndag byter Sverige från sommartid till vintertid, vilket innebär en extra timme på dygnet.
I en ny bred reklamkampanj uppmanar nu Arla alla att inte sova bort den extra timmen, utan använda den till att äta en ordentlig frukost.
" Om du är en av dem som levt ditt liv utan en bra start på dagen så är den 26 oktober den perfekta dagen för att rivstarta dina nya frukostvanor", skriver Arla i ett pressmeddelande.
Kampanjen, med payoffen "Tid för frukost", har gjorts tillsammans med Wieden Kennedy.
En rad filmer har spelats in med olika profiler som äter frukost, regisserade av Måns Mårlind och Björn Stein.
Bland annat har "Fröken Ur", Johanna Hermann Lundberg, anlitats för att berätta om vikten av att lägga tid på frukost.
Filmerna visas i tv från och med i dag och sprids även i Arlas egna sociala kanaler.
Kampanjen går även i print och i butik, med boken ”Tid för frukost – favoriter, nya och gamla”.
Se fler av Arlas filmer nedan:
Filmproduktion
Produktionsbolag: Camp David
Regissörer: Måns Mårlind och Björn Stein
Producent: Karl Wessblad