Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Fritidsresors nya reklambyrå

Fritidsresors pitch är avgjord. Valet föll på Catt & Co.

Martin Schori


Publicerad: 19 April 2012, 10:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:25

Ämnen i artikeln:

Lottie KnutsonFritidsresor

Som dagensmedia.se tidigare berättat har Fritidsresor brutit med Scholz & Friends och letat efter en ny reklambyrå.

Nu har man alltså valt att anlita Catt & Co.

- Catt och Co föreslog ett maner som tar vår position vidare på ett fräscht och lekfullt sätt, samtidigt som det på djupet kopplar till vår affärsidé och har sin grund online, säger Fritidsresegruppens kommunikationsdirektör Lottie Knutson i ett pressmeddelande.

Lottie Knutsson har tidigare uppgett för Dagens Media att byråbytet sannolikt inte kommer att innebära någon ny varumärkesplattform.

– Sedan tre år tillbaka jobbar vi med en tydlig plattform och onlineinriktning som även i fortsättningen kommer att vara basen för vår kommunikation, sa hon.

Fritidsresors medieköp uppgick till 110 miljoner kronor brutto förra året, enligt Sifo Reklammätningar. Mediebyrå är Carat.

För Catt & Co innebär uppdraget 3-5 miljoner kronor per år i byråintäkt, skriver resume.se.

Arbetgrupp på Catt &co

CD/AD: Catt Olsson

Varumärkesstrateg: Peter Györki

Copy: Ola Gatby

Digital kreatör: Karin Sundberg

Projektledare: Peter Carstens

Produktionsledare: Desirée Mozart

Ämnen i artikeln:

Lottie KnutsonFritidsresor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.