Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fritidsresor väljer Dentsu Aegis

Publicerad: 26 November 2014, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Resebolaget Fritidsresors nordiska upphandling är klar, kan Dagens Media berätta.


Efter en pitch med fem byråer har resegruppen TUI, i Sverige Fritidsresor, valt Dentsu Aegis som sin mediebyrå i den nordiska regionen.

Enligt Eva Lagerqvist, tf marknads- och kommunikationsdirektör på Fritidsresor, var det den digitala kompetensen i kombination med det nordiska perspektivet som gjorde att valet föll på Dentsu Aegis.

– Våra tidigare byråer var med i den här pitchen och det var så klart ett svårt val. Men vi hade satt upp kriterierna, det digitala kunnandet och det nordiska seendet. Mot bakgrund av det känns det som att Dentsu Aegis är de som kommer att hjälpa oss bäst med vår utveckling, säger Eva Lagerqvist till Dagens Media.

Till uppdraget har Dentsu Aegis plockat kompetens från flera håll inom sitt nätverk, däribland Carat, Posterscope, Vizeum, iProspect och Isobar.

Uppdraget styrs centralt från Stockholm.

– Det är otroligt roligt att få tävla och vinna på det sättet. För alla som var med blir situationen lite speciellt. Man försvarar något som man har, men får också chansen att vinna något större. Det ska bli ett väldigt roligt uppdrag, säger Patrik Gamryd, vd på Dentsu Aegis Sverige.

I Sverige har TUI tidigare arbetat med Carat, som ingår i Dentsu Aegis nätverk.

Som Dagens Media tidigare har berättat har Dentsu Aegis nyligen kammat hem även Com Hem och Coca-Cola som nya kunder.

Dagens Media kan även berätta att Fritidsresor väljer Hasan & Partners som ny reklambyrå:

Läs mer om resebolagens marknadsföring i nya utgåvan av Dagens Media Branschanalys, som medföljer nummer 20 2014. Ute idag!

LÄS OCKSÅ:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.