Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Fritidsresor rekordsatsar i mellandagarna

Med sin största mellandagskampanj någonsin ska Fritidsresor locka julstressade svenskar att boka en resa till solen.

Henrik Widell


Publicerad: 23 December 2011, 09:47
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:37

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsFritidsresor

Mellandagarna är årets viktigaste försäljningsperiod för Fritidsresor. Därför bränner de i år extra marknadsföringskrut under perioden.

Parallellt med den nya Mads Mikkelsen filmer går Fritidsresor i en rikstäckandande utomhuskampanj. Annonserna spelar på årstiden med rubriker som ”Rusningstrafik” och ”Ljusterapi”, men illsutreras med bilder på solbadare som rusar ut i vågorna på en varm strand, eller ligger och steker sig i solstolen.

Kampanjen, som också innefattar webb och print, drar igång den 25 december och fortsätter fram till mitten av januari. Byrån bakom kampanjen är Scholz & Friends.

Arbetsgrupp Scholz & Friends:

Johan Welander - Projektledare

Gabriella Wollo - Produktionsledare

Arvid Svanvik - Creative Director

Richard Westerståhl - AD

Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsFritidsresor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.