Fritidsresor och Splay gör sommarkampanj

Fritidsresor och Splay skickar Youtube-familj på kryssning i ny sommarkampanj.

Fritidsresors sommarkampanj görs i samarbete med Splay och tanken är att komma den morderna målgruppen närmare genom att låta Youtube-intresserade barn och deras föräldrar få uppleva kryssningsfartyget Harmony of the Seas på ett ”nytt och mer äkta sätt: långt ifrån traditionella reklamfilmer och kataloger”.

Detta genom att skicka Bea från Youtube-kanalen ”Beas liv” på en veckas kryssning med hela familjen. Under veckan kommer familjen att ”Vlogga” och ladda upp bilder på Fritidsresors Instagram.

Förutom att följa Bea och hennes familj när de upplever fartyget, kommer skeppet filmas i 360 och kunna upplevas i VR via Fritidsresors egna kanaler.

– Fritidsresor är först ut av våra kunder att haka på trenden med ”Youtube-familjer”. Som egentligen innebär att föräldrar till våra profiler nu startar egna kanaler, eller är väldigt delaktiga i sina barn. En spännande utveckling då vi länge väntat på att den generationen ska hitta till Youtube, säger Edit Brunner, Sverigechef på Splay, i ett pressmeddelande.

Beas bilder kan ses på Fritidsresors Instagram från och med 3 juli.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-06-30 08.55Uppdaterad 2016-06-30 08.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: