Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Fritidsresor gör kärleksexperiment

Fritidsresor letar singlar som ska testa ett nytt romantiskt koncepthotell i pr-kampanj.


Publicerad 2016-04-04 08:50
Uppdaterad 2016-04-04 09:05

Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

Dela artikeln:

Fritidsresors nya kampanj går ut på att låta två singlar bo tillsammans en vecka på ett nytt koncepthotell för par och sedan dokumentera resan i sociala medier.

Nu letar resejätten deltagare till kärleksexperimentet som går under namnet ”Love at First Holiday”. De som ansöker kommer att intervjuas av en parterapeut i ett försök att hitta de två personer med störst chans att inleda en romantisk relation.

– Vi tror själva att hotellet har de perfekta förutsättningarna för romantik och kärlek. Därför gör vi ett test och ser om det håller. Det blir extra kul om det är ett par som inte känner varandra. Vi hoppas att det ska bli kärlek mellan de här personerna. Blir det det så står vi för smekmånaden, säger Leyla Öfwerström, informatör på Fritidsresor, till Dagens Media.

Idén till experimentet föddes i samband med att Fritidsresor lanserade sitt parhotell Sensimar Resorts, vilket Dagens Media tidigare skrivit om.

– Det har varit en lång kampanj som började med reklamfilmen med kärleksparet som Forsman & Bodenfors gjorde. Sen har vi gjort en sociala medier-kampanj och det naturliga nu är att göra en pr-kampanj på temat.

Har ni inspirerats av program som ”Paradise hotel” och ”Gift vid första ögonkastet”?

– Jag skulle inte säga att det är som ”Paradise hotel”, det är ju en tävling, det är inte det här. Men man kan absolut säga att det påminner om ”Gift vid första ögonkastet”, det ligger lite i tiden.

När deltagarna väl har valts ut kommer deras semester på Rhodos att dokumenteras i sociala medier, på Facebook, Instagram och Twitter samt på Fritidsresors sajt. Den sista dagen att ansöka är den 18 april och resan går redan den 8 maj.

Kampanjen har tagits fram inhouse.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.