Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Frisyrtävling ska locka mäktiga bloggare

Publicerad: 13 April 2010, 04:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

OBH Nordicas kampanj vill få bloggare att skicka in bilder på sig själva med stylade frisyrer.


Tävlingen ”Artist Hair Challenge” syftar till att locka en ung, modeintresserad målgrupp. I kampanjen uppmanas bloggare och modeintresserade att lägga upp sina frisyrbilder på sajten.

Besökarna får sedan rösta fram den snyggaste frisyren, och när fem bidrag återstår utser en jury vinnaren. Förstapris är en resa till Stockholm med hotell, styling och fotografering.   

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån BerntzonBylund och syftar till att nå en specifik målgrupp.

– OBH Nordica riktar sig till en bred målgrupp och har kört tungt med reklamfilmer i tv. På webben kan man nå ut till en mer nischad målgrupp, till exempel unga bloggare och modeintresserade, som är en viktig maktgrupp, säger Hans Bylund, kreativ chef på BerntzonBylund.

Tanken med tävlingen är att kommunicera och interagera med sin målgrupp.

– Det är ju väldigt vanligt att bloggare kapitaliserar på sig själva, de lägger upp bilder på ”dagens outfit” och är vana vid att synas. Vi vill spinna vidare på detta.

Kampanjen kommer att marknadsföras via Facebook och sajten ”Min Outfit”. Flera bloggare har också kontaktats med information om tävlingen. Kampanjen pågår till och med 15 maj.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.