Friskis & Svettis värvar med klyschor

Friskis & Svettis Stockholm söker nya instruktörer med hjälp av en större rekryteringskampanj.

Kampanjen, signerad reklambyrån Volt, tar fasta på en rad platsannonsklyschor, men med en träningstvist.

– Vi står löpande inför utmaningen att locka nya ledare och instruktörer till det ideella funktionärskapet i föreningen. Historiskt sett har vi alltid valt att rekrytera bland våra egna medlemmar av olika anledningar. Delvis tack vare Volts lyckade ordlek med slitna klyschor fick kampanjen oss att tänka om rent strategiskt kring hur föreningen rekryterar, säger Fredrik Cabré, varumärkeskommunikatör på Friskis & Svettis Stockholm, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska pågå till 14 februari 2014.

Arbetsgrupp Volt

Art Director: Jörgen Berglund, Robert Berge (praktikant)

Copy: Petter Nylind, Alf Johansson (praktikant)

Operativ projektledare: Louise Wallgren

Originalare: Åsa Stjärnquist

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-12-23 11.58Uppdaterad 2015-12-06 12.52

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: