Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Friskis & Svettis värvar med klyschor

Friskis & Svettis Stockholm söker nya instruktörer med hjälp av en större rekryteringskampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 23 December 2013, 11:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:52

Ämnen i artikeln:

VoltFriskis Svettis

Kampanjen, signerad reklambyrån Volt, tar fasta på en rad platsannonsklyschor, men med en träningstvist.

– Vi står löpande inför utmaningen att locka nya ledare och instruktörer till det ideella funktionärskapet i föreningen. Historiskt sett har vi alltid valt att rekrytera bland våra egna medlemmar av olika anledningar. Delvis tack vare Volts lyckade ordlek med slitna klyschor fick kampanjen oss att tänka om rent strategiskt kring hur föreningen rekryterar, säger Fredrik Cabré, varumärkeskommunikatör på Friskis & Svettis Stockholm, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska pågå till 14 februari 2014.

Arbetsgrupp Volt

Art Director: Jörgen Berglund, Robert Berge (praktikant)

Copy: Petter Nylind, Alf Johansson (praktikant)

Operativ projektledare: Louise Wallgren

Originalare: Åsa Stjärnquist

Ämnen i artikeln:

VoltFriskis Svettis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.