Friskis & Svettis digitaliserar utejympan

Friskis & Svettis går ut i en kampanj som ska locka fler Stockholmare till utejympan. I fokus står en ny digital funktion.

Nästa vecka börjar Friskis & Svettis Stockholm sin klassiska utejympa, dock med ett antal nya träningsformer som Dans fuego och Maratonjympa.

För att uppmärksamma detta sjösätter Friskis & Svettis Stockholm, tillsammans med Volt, en kampanj som tar utgångspunkt i ett träningsschema som laddas ner direkt till mobilens kalender.

– Många förknippar utejympan med den klassiska medeljympan och den kan kännas lite mossig, därför har Friskis & Svettis tagit in lite nya träningspass och då vill vi att man lättare ska kunna lägga in i sitt schema i mobilen, säger Jörgen Berglund, ad på Volt.

Kampanjen går utomhus, som printannonser i Mitt i, samt på en kampanjsida som finns tillgänglig både på webb och mobilt. På bilderna på annonserna möts jympa och parkliv.

– Det vi tänkte när vi skapade annonserna var att jympan flyttar ut i parken och att parken samtidigt förknippas mest med att grilla och ha picknick. Då ville vi visa hur det blir när världarna möts, säger Jörgen Berglund.

Kampanjen pågår under hela sommaren med fokus på juni månad.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Staffan Marmolin, marknadschef Friskis & Svettis Stockholm

Volt:

Jörgen Berglund, ad

Hanna Landing, copy

Louise Wallgren, operativ projektledare

Magnus Tengzelius, projektledare/strateg

Åsa Stjärnquist, grafisk formgivare

Anton Lipovskoy, Webbutvecklare

Lina Johansson, Webbutvecklare

Publicerad 2012-06-11 11.12Uppdaterad 2015-12-06 14.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: