Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Friskis första reklamfilm

Publicerad: 15 januari 2014, 07:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Här är Friskis & Svettis första rikstäckande reklamfilm.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Reklamfilmen, som handlar om ett nygift par som får punktering på väg från sitt bröllop, har gjorts inhouse för Friskis & Svettis Riks.

Filmen är reklam för Friskis & Svettis börja träna-kurs och har taglinen ""Vi vet inte vad du vill orka. Bara hur".

– Vi försöker skapa en ny berättelse om träning. Friskis & Svettis har alltid haft en egen ställning på träningsmarknaden, men berättelsen om denna särskilda ställning har sällan varit unik, säger copywritern Mats Janson.

Filmen har spelats in under en dag och med liten budget, enligt Mats Janson.

– Minibudgeten har inte hindrat oss från att ha höga ambitioner vad gäller story, bildkvalitet och specialkomponerad musik.

Friskis & Svettis Riks inledde nyligen ett nytt reklamsamarbete med Åkestam Holst. Denna kampanj producerades dock innan samarbetet startat.

Reklamfilmen är 30 sekunder lång och visas på webben. En bioversion planeras till senare i vår eller till hösten, enligt Mats Janson.

Det här är Friskis & Svettis första "berättande" reklamfilm. Tidigare har en del lokala föreningar visat reklamfilm i form av bildspel.

LÄS OCKSÅ:

 

Arbetgrupp på Friskis & Svettis Riks

Tobias Peterson, ad

Thomas Alvreten, fotograf och klippning

Eric Gefvert, musik

Mats Janson, Copywriter

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev