Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Friends ska stödjas genom matköp

Livsmedelsföretaget Procordia samarbete med Friends går in i nästa steg med kampanjen ”Ge Friends en hjälpande hand.”

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Januari 2013, 12:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:58

Ämnen i artikeln:

ProcordiaFriends

Med start denna vecka erbjuds konsumenter handla produkter där en del av priset går till Friends arbete mot mobbning. Livsmedelsföretaget Procordia inledde samarbetet med Friends i höstas genom en butikskampanj och fortsätter nu samarbetet.

Den som köper produkter från Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik och Paulúns kan stödja Friends. Kunderna får ett par vantar med touch-funktion som tack för hjälpen och Procordia skänker samtidigt tre kronor till organisationen för varje par vantar.

– Många av våra medarbetare har barn i skolåldern och därför vet man hur viktigt Friends arbete är och vad organisationen betyder för många unga. Eftersom våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem känns det helt naturligt för oss att fortsätta att stödja Friends i deras arbete mot mobbning, menar Patrik Andersson, VD på Procordia, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

ProcordiaFriends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.