Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Friends ska stödjas genom matköp

Publicerad: 23 Januari 2013, 12:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Livsmedelsföretaget Procordia samarbete med Friends går in i nästa steg med kampanjen ”Ge Friends en hjälpande hand.”


Ämnen i artikeln:

ProcordiaFriends

Med start denna vecka erbjuds konsumenter handla produkter där en del av priset går till Friends arbete mot mobbning. Livsmedelsföretaget Procordia inledde samarbetet med Friends i höstas genom en butikskampanj och fortsätter nu samarbetet.

Den som köper produkter från Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik och Paulúns kan stödja Friends. Kunderna får ett par vantar med touch-funktion som tack för hjälpen och Procordia skänker samtidigt tre kronor till organisationen för varje par vantar.

– Många av våra medarbetare har barn i skolåldern och därför vet man hur viktigt Friends arbete är och vad organisationen betyder för många unga. Eftersom våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem känns det helt naturligt för oss att fortsätta att stödja Friends i deras arbete mot mobbning, menar Patrik Andersson, VD på Procordia, i ett pressmeddelande.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ProcordiaFriends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev