Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Fransk revolution i kampanj från Carlsberg

Publicerad: 18 Maj 2016, 07:24
Uppdaterad: 18 Maj 2016, 08:28

Slagorden ”Liberté, Egalité, Footballité!” är bärande i Carlsbergs EM-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Carlsberg är officiell ölpartner till fotbolls-EM i Frankrike, som drar igång 10 juni. Nu vill ölvarumärket ge fler supporters chans att se matcherna.

Genom kampanjen ”La Revolution” ska Carlsberg ge bort biljetter till fotbollsfans. Till sin hjälp tar man den före detta franske försvararen Marcel Desailly.

– Nu är det dags att ta fotbollen närmare fansen. I andan av ”Liberté, Egalité, Footballité” ska vi tävla ut fler matchbiljetter än någonsin och ge rekordmånga fans möjligheten att uppleva mästerskapet, säger Karin Atterfors, marknadschef för Carlsberg, i ett pressmeddelande.

Navet i kampanjen är reklamfilmen ”If Carlsberg did La Révolution”, som är en blinkning till den franska revolutionen i slutet av 1800-talet. Men i Carlsbergs revolution får vi istället se supportrar som hävdar att fotbolls-EM 2016 är deras eget mästerskap.

Reklamfilmen ska rulla i Discovery Networks och MTG:s kanaler.

Bakom kampanjen står reklambyrån 72andsunny. Reklamfilmen är regisserad av Oskar Bård på Hobby Film.

Arbetsgrupp

Byrå: 72andsunny Amsterdam

Produktionsbolag: Hobby Film

Executiv Producent: Niklas Adolfsson

Producent: Anna Bergström

Regi: Oskar Bård

DOP: Sebastin Wintero

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.