Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Frank Digital bakom Discoverys kampanj för Allsvenskan

Publicerad: 21 mars 2022, 11:12

Discovery släpper en kampanj för att locka tittare till Allsvenskan. Kolla in reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksAllsvenskan

Frank Digital Experience står bakom årets kampanj för Allsvenskan och Superettan i Discovery. Kampanjen ska förutom Sverige även rulla i Norge, och därför inkluderas även Elitserien.

”Maxa Allsvenskan” är huvudbudskapet i kampanjen.

– Att Maxa talar sitt tydliga språk, om man ska lyckas med något vare sig det är på fotbollsplanen eller i livet så är det bra om man vågar satsa fullt ut. Vi vill ge alla i Sverige och Norge chansen att maximera sin tillgång till de stora lokala ligorna och all underhållande dramatik som det medför, säger Calle Östlund, nordic creative director på Discovery, i ett pressmeddelande.

Huvudkanaler för kampanjer är traditionella medier som utomhus, tv och radio, men det blir också olika uttag för Instagram, Facebook och Tiktok. I kanaler med möjlighet till ljud ligger fokus på kraftfull musik. 

En av utmaningarna för ligger i att locka sporadiska tittare till Allsvenskan, samtidigt som man behåller de trogna fansen. 

– De flesta die hard fansen har redan abonnemang men vi satsar på konvertering från just underhållningstittaren, och kommer jobba hårt för att pusha både kommunikationen och sändningen mot att tilltala den bredare massan, säger Carl Lundgren, MD på Frank Digital Experience, i pressmeddelandet.

Han fortsätter: 

– Vår pitch på samarbetet och det nya konceptet fokuserar på ”smartness”. Det vill säga hur vi med hjälp av modern teknik och medieval kan öka relevansen för målgruppen och i slutändan reklam-effektiviteten. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Discovery Networks:

Calle Östlund Nordic Creative Director

Morten Leirkjaer Creative Manager Norge

Charlotte Rosen Senior Marketing Manager Sverige

Linn Skaalerud  Senior Marketing Manager Norge

Magnus Aktén Production Manager Sverige

Tina Rueda Production Manager Norge

 

Frank Digital Experience:

Carl Lundgren: Managing Director

Emil Möller: Creative Director

Louise Berthu: Art Director

Thomas Krebs: Art Director

Nathalie Torpenberg: Graphical Designer

Ludvig Lindblom: Lead Developer/ Technical Director

Jasmine Sowoud: Content Writer

Jesper Paalsson: Key Account Manager

LÄS ÄVEN: Här är de stora sporträttigheterna – och så ser trenderna ut på marknaden

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.