Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Frälsningsarmén nya kampanj: "Tar ner Gud på jorden

Publicerad: 13 September 2013, 12:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Frälsningsarméns nya reklamkampanj sätter tron i fokus. Bakom kampanjen står Scholz & Friends.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsFrälsningsarmén

Budskapet i Frälsningsarméns nya kampanj är att det behövs mer kärlek på jorden.

Samtidig flyttas alltså fokus från Frälsningsarméns sociala arbete till tron på Gud.

– Det är inte alldeles lätt att göra reklam för kristendomen när man själv inte är troende. Men man kan ju verkligen hålla med Frälsningsarmén om att det behövs mer kärlek på jorden, säger Johan Welander, projektledare för kampanjen, i ett pressmeddelande.

Lars Beijer är varumärkesansvarig på Frälsningsarmén:

– I den här kampanjen pratar vi om vår grundläggande "USP"; tron som ju är anledning till att vi gör det vi gör. Det är vår grundläggande drivkraft, säger han i pressmeddelandet.

Kampanjen drar igång den 15 september. Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/RcMbmLzWu_0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Frälsningsarmén:

Lars Beijer, varumärkesansvarig

Scholz & Friends

Johan Welander, projektledare

Arvid Svanvik, AD

Edwin von Werder, copy

Johanna Järås, produktionsledare

Göran Larsson, original

Fotograf:

Jörgen Reimer

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.