Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Frälsningsarmén: "Dagens ungdomar behöver inte likes"

Frälsningsarméns kampanj på hemsidan. Foto: Printscreen.

I en ny kampanj från Frälsningsarmén går man ut med budskapet att dagens ungdomar inte behöver mer likes, de behöver mer kärlek.


Publicerad 2016-03-09 09:38
Uppdaterad 2016-03-09 10:02

Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

Dela artikeln:

Kampanjen är en del av Frälsningsarméns långsiktiga arbete för att uppfattas som troende, hjälpande och välkomnande. Ungdomars beteende är denna gång i fokus och Frälsningsarmén vill berätta om ungdomars utsatthet. Målgruppen är föräldrar och mor- och farföräldrar.

Enligt Frälsningsarmén är selfien en symbol eller ett uttryck för dagens ungdom och representerar ungdomars strävan efter att vara omtyckt och älskad.

Copyn i kampanjen lyder: "Dagens ungdom behöver inte fler likes. De behöver kärlek."

– Dagens ungdomar skiljer sig inte från gårdagens ungdomar. Alla barn och ungdomar vet innerst inne att de behöver kärlek. Vi menar inte att ungdomarna gör något fel och vi går i sociala medier med hela kampanjen, säger Christine Samuelson, varumärkesansvarig på Frälsningsarmén.

Tror ni inte man kan få kärlek samtidigt som man är aktiv på sociala medier?

– Ungdomar har alltid haft ett behov av att bli sedda, men vi vill fokusera på att de inte behöver ha likes utan kärlek och omtanke. Det är mänskligt att man vill bli bekräftad och vi vill erbjuda ungdomarna trygga förebilder.

Byrån bakom kampanjen är Scholz & Friends.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.