Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Frälsningsarmén ber dig ta in en hemlös i vinter

Publicerad: 2 November 2015, 14:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Frälsningsarmén uppmärksammar sitt hjälparbete genom porträtt på hemlösa.


Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

För att uppmärksamma sitt hjälparbete för hemlösa uppmanar Frälsningsarmén människor att ”ta in en hemlös” i sitt eget hem genom att köpa ett porträtt på just en hemlös.

Porträtten på de tre hemlösa stockholmarna Peter, Thomas och Thomas är tagna exklusivt av den brittiske fotografen Lee Jeffries.

Kampanjen är en del av en långsiktig strategi att lyfta Frälsningsarméns verksamhet. Utsatta barn och medberoende är två områden som tidigare kommunicerats under året.

Frälsningsarmén menar att man ökat sin kännedom i utvalda målgrupper med över 100 procent och att man förra året ökade insamlandet med cirka 20 procent.  

– Detta trots att många inte känner till alla områden Frälsningsarmén erbjuder hjälp på. Bredden är en styrka, men det blir också en svaghet när mediebudgeten är begränsad. Därför har vi valt ut ett par områden för att positionera och tydliggöra varumärket, säger Johan Welander, projektledare på Scholz & Friends, i ett pressmeddelande.

Enligt Frälsningsarmén beredde man drygt 181 000 övernattningar förra året för människor som inte har någonstans att bo.

– Fotografen Lee Jeffries som vi har samarbetat med är känd för porträtt på utsatta och hemlösa människor. Hans bilder hedrar och lyfter fram människan och det finns en ton av andlighet i hans porträtt som vi tyckte passade vårt syfte, säger Baris Berktan Ad på Scholz, i pressmeddelandet.

Porträtten på Peter, Thomas och Thomas går att köpa på Frälsningsarméns hemsida och pengarna går till Frälsningsarméns arbete för hemlösa.

Kampanjen kommer att synas i tunnelbanan, print och i sociala kanaler.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.