Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Försvarsmakten kräver riktiga "likes"

Publicerad: 1 oktober 2012, 05:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:09

Det räcker inte med ett klick för att gilla det Försvarsmakten gör. Nu placerar man ut fysiska gillaknappar över Sverige.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Knapparna har placerats ut på platser där Försvarsmakten "har gjort skillnad på riktigt" enligt marknadschefen Magnus Tegsved och reklambyrån DDB.

För dem som vill gilla Försvarsmakten insatser på riktigt, krävs att de fysiskt tar sig till platsen där skyltarna finns, vilket inte alltid är helt enkelt. Syftet är att visa att ett jobb inom Försvarsmakten innebär att göra skillnad på riktigt, det går inte att göra genom att trycka på en knapp på datorn.

Like-stationerna är en del i Försvarsmaktens pågående kampanj "Allt ordnar sig nog" som började för några veckor sedan i tv, print och på webben.

– Nu har Försvarsmakten uppdraget att rekrytera personer som är beredda att ge upp deras egen komfort och säkerhet för andra. En verklighet långt bortom bekvämligheten av ett klick från en dator, säger Magnus Tegsved i ett pressmeddelande.

Läs allt om Försvarsmaktens rekryteringsutmaningar, och DDB:s arbete med en ny kommunikationsplattform i DM Plus eller senaste numret av Dagens Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev