Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Försvarets nya jättekampanj

Publicerad: 3 Juni 2010, 04:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:48

Den 1 juli försvinner den allmänna värnplikten. Försvarsmaktens nya kampanj syftar därför till att positionera Försvaret som en attraktiv arbetsgivare.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmFrom Stockholm with LoveCamp DavidFörsvarsmaktenCarat

Att värnplikten försvinner innebär att Försvarsmakten måste rekrytera 4000-6000 människor per år. Men målgruppen har dålig kunskap om vad Försvaret gör i dag och om vad det innebär att arbeta inom Försvaret.

– Våra kärnvärden fred, frihet och demokrati är en ickefråga för många människor eftersom vi lever i ett land där det varit fred i 200 år. Så innan vi börjar rekrytera måste vi informera om vad Försvarsmakten är, säger Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Kampanjen drar igång 3 juni. Det blir tv, print, utomhus, webb och radio. Temat är ”Har du vad som krävs för att ha en åsikt?”.

– Istället för att skicka ut en folder vill vi skapa en diskussion och vi vill att folk ska tänka till och intressera sig och engagera sig. Vi vill inte att folk ska vara helt oberörda.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm och mediebyrån Carat. From Stockholm with Love står för webbproduktionen och Camp David har producerat reklamfilmerna.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.