Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Försvaret vill fokusera på det viktiga

Publicerad: 17 januari 2013, 13:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Försvarsmakten vill rekrytera fler soldater och sjömän genom att fråga "vad håller du på med?".


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmFörsvarsmaktenCarat

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen startade i måndags och syftar till att rekrytera fler soldater och sjömän inför antagning till GMU, grundläggande militär utbildning.

Navet i kampanjen är frågan "Vad håller du på med?", vilken ska få folk över att fundera över vilka saker det är viktigt att lägga tid på.

Kampanjen går i tv, radio, dagspress, online och utomhus och i samtliga enheter visar Försvarsmakten exempel på roliga, men oviktiga, aktiviteter att lägga sin tid på. 

– Vi vill utmana mottagaren av kampanjens budskap till att tänka efter vad de gör med sin tid? En tjänstgöring inom Försvarsmakten är en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Allt från att försvara demokratiska rättigheter i krigshärjade länder till att hjälpa nödställda i svenska fjällen, säger Erik Lagersten, Försvarsmaktens informationsdirektör, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår fram till 10 februari som även är slutdatum för rekryteringen.

Mediebyrå är Carat och reklambyrå är DDB Stockholm.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.