Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Förstörelselusta i Gstars nya kampanj

Publicerad: 12 Augusti 2013, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Musikern Sergio Pizzorno och dansaren Keenan Kampa blir jeansmärket Gstars ansikten utåt i kampanjen "The Unlimited Possibilities of Denim".


För att lansera höstkollektionen följer jeansmärket Gstar upp konceptet från "The Art of RAW-kampanjen" där varumärkets attityd gestaltas i form av karaktären "Skeleton Dog".

I höstkampanjen förekommer bandet Kasabians gitarrist och låtskrivare Sergio Pizzorno och balettdansaren Keenan Kampa.

Kampanjens tema är "förstöra för att skapa" vilket gestaltas bland annat genom att Sergio Pizzornos gitarr exploderar och återuppstår i form av "Skeleton Dog".

The Art of RAW-kampanjen kommer att lanseras världen över den 15 augusti. I Sverige kommer filmen att visas på tv och på utvalda biografer.

Arbetsgrupp:

Concept/Art direction/Design: G-Star RAW

Photographer/Director: Rankin

Production company: Rankin Photography

Post producton/CGI/3D: Realise Studio

Grading: The Mill London

CGI/3D skeleton dog: Glassworks Amsterdam

Soundtrack / Music: ‘’ WE HAVE YOU SURROUNDED’’ by Sergio Pizzorno

Audio post production: The Ambassadors

Motion Graphics: Paul Postma

Se filmen här: <iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/UNEXXKXZzqU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.