Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 12 Augusti 2013, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38
Musikern Sergio Pizzorno och dansaren Keenan Kampa blir jeansmärket Gstars ansikten utåt i kampanjen "The Unlimited Possibilities of Denim".
För att lansera höstkollektionen följer jeansmärket Gstar upp konceptet från "The Art of RAW-kampanjen" där varumärkets attityd gestaltas i form av karaktären "Skeleton Dog".
I höstkampanjen förekommer bandet Kasabians gitarrist och låtskrivare Sergio Pizzorno och balettdansaren Keenan Kampa.
Kampanjens tema är "förstöra för att skapa" vilket gestaltas bland annat genom att Sergio Pizzornos gitarr exploderar och återuppstår i form av "Skeleton Dog".
The Art of RAW-kampanjen kommer att lanseras världen över den 15 augusti. I Sverige kommer filmen att visas på tv och på utvalda biografer.
Arbetsgrupp:
Concept/Art direction/Design: G-Star RAW
Photographer/Director: Rankin
Production company: Rankin Photography
Post producton/CGI/3D: Realise Studio
Grading: The Mill London
CGI/3D skeleton dog: Glassworks Amsterdam
Soundtrack / Music: ‘’ WE HAVE YOU SURROUNDED’’ by Sergio Pizzorno
Audio post production: The Ambassadors
Motion Graphics: Paul Postma
Se filmen här: <iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/UNEXXKXZzqU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Helen Preutz